Включення ближнього світла фар в дениий час. Як змінюється витрата палива?

З 1 жовтня дня за містом необхідно включати ближнє світло фар або денні ходові вогні. Невиконання цієї норми загрожує покаранням. Штраф за невключене ближнє світло фар в Україні становить 425-510 гривень.

Дивно, але знаходяться водії, які не сприймають включення ближнього світла фар на трасі. Здавалося б, які можуть бути проблеми? Лампи галогенні або ксенонові доведеться міняти не набагато частіше, та й в принципі це не завжди є першопричиною. Сучасні ж LED-лампи “живуть” досить довго.

Хоча витрати все ж трохи зростуть. Постійно ввімкнене ближнє світло фар збільшує витрату палива. І це дійсно так. Це все прописні істини. Питання в іншому: наскільки ближнє світло фар збільшує витрату палива?

Потужність галогенної або ксенонової автомобільної лампи в режимі ближнього світла – 40-55 Вт. Тобто ближнє світло на трасі – це додаткові 0,025-0,15 л/100 км. В грошовому вимірі це від 50 коп. до 3 грн. 40 коп. на кожну сотню кілометрів. Багато? Світлодіодні ходові вогні коштують ще дешевше. Вони вимагають значно меншої кількості енергії. І служать довше.

Виходить, ближнє світло на трасі менше впливає на «апетит» авто, ніж інше обладнання. Наприклад, кондиціонер збільшує витрату палива в середньому на 1 л/100 км. Але ж ближнє світло фар на трасі знижує ризик потрапити в аварію на 7-15 відсотків (в залежності від дорожньої ситуації). А штраф у 425 грн. порівняна з витратами мінімум на 12 500 км пробігу з увімкненими фарами. Чи варто ризикувати безпекою заради копійчаної економії? Відповідь очевидна. Тому не забувайте включати фари або денні ходові вогні.