Чи варто включати автомобільний кондиціонер, якщо за вікнами менше нуля

Розібравшись в особливостях роботи автомобільних кондиціонерів при мінусових температурах,  готові розвіяти пов’язані з цим міфи.

Страшно: зламається. Але кажуть, що кондиціонер може просушити запітнілі скла. Це правда?

Як відзначають фахівці, взимку включати кондиціонер в авто не тільки можна, але навіть і потрібно, оскільки його робота приносить чимало користі машині.У холодну пору в повітрі міститься велика кількість вологи, яка потрапляє всередину салону. Крім того, потрапляє вона туди також і у вигляді дощу або снігу на взутті та одязі пасажирів, в результаті чого в закритому транспортному засобі накопичується водяна пара.ЇЇ надлишки проявляються у вигляді запотівання скла, що погіршує огляд для водія. Включивши ж кондиціонер в холодну пору, він не тільки позбавить скла від запотівання, але ще і висушить повітря. Для цього потрібно всього лише направити потік на скла, переключившись на режим замкнутої циркуляції.

система кондиціонування повітря авто

Також є сенс регулярного включення кондиціонера в тому, що змащування внутрішніх вузлів системи кондиціонера відбувається тільки під час його роботи.  Вся справа в тому, що циркулючий всередині системи фреон також містить масло, яке служить для змащування внутрішніх поверхонь вузлів і ущільнювачів. Під час простою на них утворюється масляна плівка, яка поступово стікає. І чим довше не запускався кондиціонер, тим сильніше буде знос вузлів при наступному пуску. Для ущільнювачів тривала відсутність мастила означає пересихання і ризик розгерметизації з подальшим витоком фреону.Саме тому рекомендується включати автомобільний кондиціонер хоча б раз на місяць незалежно від пори року.

Я пробував, але кондиціонер не включається. Чому?

Через мороз. Справа в тому, що система кондиціонування обладнана датчиком тиску, а він  у фреону в газоподібній фазі дуже залежить від температури.У мороз тиск може сильно впасти і датчик вважатиме, що фреону занадто мало, а то й зовсім немає навіть в повністю заправленій системі.Як ми пам’ятаємо, фреон у поєданні зі спеціальним маслом додатково виконує змащуючу функцію. Тому при його відсутності датчик блокує включення, щоб не допустити сухого ходу.

О, запрацював! Але тут же вимкнувся. Як так?

Знову захист. Тепер уже температурний. Коли за бортом близько нуля або менше, розташований на випарнику датчик блокує муфту компресора і не дає кондиціонеру запуститися, щоб запобігти обмерзання і закупорку випарника.Індикатор роботи на приладовій панелі при цьому може горіти, але кондиціонер так і не запуститься.

І що, нічого не можна зробити?

Ну, взагалі-то, можна. Щоб обійти захист, треба гарненько прогріти салон і включити кондиціонер в режимі рециркуляції, коли буде брати не холодне повітря з вулиці, а прогріте з салону.Можна також спробувати запустити кондиціонер після затяжної поїздки, щоб від прогрітого моторного відсіку прогрівся і  випарник, трубки і компресор кондиціонера.Це, втім, допомагає не завжди. А якщо і допоможе, то ненадовго.

Як тоді змусити кондиціонер працювати?

Відігріти. По іншому ніяк. Шанси на успішний запуск значно зростають у відлигу.Але якщо погода не балує, грітися доведеться в теплих гаражах, на мийках або підземних парковках торгових центрів. Раз на місяць можна навіть спеціально поставити машину в теплий бокс. Тим більше що достатньо всього 10-15 хвилин роботи кондиціонера.

А як взагалі зрозуміти, що він запрацював?

Самому індикатору на кнопці A/C довіряти не можна, але спосіб все ж є.По-перше, через кілька секунд після натискання на кнопку під капотом повинен пролунати виразний клацання – це звук включення електромагнітної муфти приводу компресора.По-друге, уважно стежте за стрілкою тахометра: як тільки кондиціонер запуститься, обороти двигуна збільшаться.

Виходить, кондиціонеру взимку нічого не шкодить?

Шкодить, але зовсім не запуск і робота. Проблема в реагентах, якими обробляються дороги.Ці хімічні речовини вкрай негативно впливають на вузли системи кондиціонування і викликають корозію, яка призводить до втрати герметичності і витоків фреону.Найбільше дістається радіатору кондиціонера, адже на нього потрапляють бризки снігової каші, щедро присмаченої сіллю.

І що ж робити?

У боротьбі зі шкідливими реагентами допомагає промивка звичайної чистої водою.Попросіть мийників приділити увагу підкапотному простору і обполоснути радіатор, трубопроводи та компресор. Робити це потрібно акуратно, струменем мінімального тиску.Для профілактики можна захистити радіатор кондиціонера дрібною сіткою: взимку по ній буде стікати вищезгадана суміш, а влітку вона допоможе запобігти засміченню сот мошками і пухом.