Bosch перетворює підключений автомобіль на персонального помічника

Bosch презентував демонстраційний автомобіль аби підтримати дискусію про майбутнє транспортних засобів із відвідувачами конференції re:publica 2016

Завжди онлайн, на зв’язку з оточуючими об’єктами, керовані в автоматичному режимі без участі водія – вже найближчого десятиліття автомобілі та спосіб їх водіння істотно зміняться. Нові функції також змінять дизайн інтер’єру салону автомобіля. Нещодавно на конференції re:publica 2016, одній із найвпливовіших подій у сфері цифрових технологій, Bosch презентував новий демонстраційний автомобіль. Компанія показала, як може виглядати салон машини майбутнього, як автомобіль взаємодіє з водієм та які можливості надає власнику. Генеральний директор Bosch д-р Фолькмар Деннер висловив тверду впевненість у тому, що «автомобіль майбутнього стане невід’ємною складовою цифрового життя».

Автоматичний режим водіння на автомагістралі не тільки істотно підвищить безпеку і зменшить витрати на паливо. В автомобілях майбутнього водії зможуть постійно бути на зв’язку (в тому числі відео-) зі своїми друзями, родиною чи співробітниками. «На додачу до будинку й офісу автомобіль стане окремим життєвим простором й особистим помічником свого власника», – каже д-р Ф. Деннер. Конференція re:publica 2016 проходить вже вдесяте і 2016 року стала платформою для обговорення різного роду питань, пов’язаних із цифровими технологіями.1-CM-22095

Новий дисплей та його інтерфейс

Основою комунікації демонстраційного автомобіля із водієм став інтегрований підхід. Водій отримує інформацію через єдиний інтерфейс в інтерактивній формі, найбільш придатній до кожної конкретної ситуації. На практиці це виглядає таким чином: замість звичних фронтальних та центральних консолів компанія Bosch встановила великі монітори. Вони подають будь-яку інформацію гнучко, залежно від ситуації. Повне освітлення салону автомобіля доповнює інтегровану концепцію, а його кольорова гамма визначається самим водієм. До того ж, освітлення сповіщає про потенційну небезпеку: якщо пішохід або велосипедист збираються перетнути смугу руху перед автомобілем, внутрішнє освітлення починає швидко блимати, щоби звернути увагу водія ліворуч чи праворуч, залежно від того, звідки виникла небезпека. Така функція освітлення – ще одне доповнення до систем безпеки водіння, куди входять система підтримки руху в обраній смузі, екстреного гальмування та допомоги при русі в заторах.

Автономне водіння відкриває нові можливості

У демонстраційному автомобілі Bosch водій має доступ до інформації про трафік і погодні умови в режимі реального часу, отримуючи дані через хмарні сервіси, соціальні мережі, а також комунікаційні програми. Щоб не наражати на небезпеку інших учасників руху під час користування інформаційно-комунікаційною системою, підключення таких функцій можливе тільки за умови автоматичного режиму водіння. Інженери Bosch особливо подбали про те, щоб передача відповідальності за безпеку руху від водія до автомобіля й у зворотньому напрямку відбувалася плавно та надійно. Спочатку водій отримує повідомлення про можливість застосування автоматичного режиму водіння. Щоб ним скористатися, досить розмістити великі пальці рук на спеціальних контактних зонах з лівого та правого боку керма й утримувати їх там протягом трьох секунд. Коли водій хоче повернути управління до себе або з’їхати з автостради, процедура повторюється.

Режим автономного водіння дозволяє наповну користуватися всіма функціями концепції адаптивного дисплею. Для перемикання між різними функціями – відеозв’язок, електронна пошта або медіаплеєр, – достатньо лише провести пальцем по екрану. Адаптаційні алгоритми налаштують контент залежно від ситуації та переваг водія. Також зберігаються такі налаштування, як положення сидіння та дзеркал, вибір радіостанцій. Система ідентифікації відбитка пальця дозволяє водієві завести автомобіль, при цьому автоматично включаються персональні налаштування.1-CM-22093

На зв’язку зі світом – на зв’язку із домівкою

Завдяки концепції «Інтернет речей» автомобіль легко з’єднується і зв’язується з іншими доменами, в тому числі із домівкою автовласника. Якщо господар у від’їзді, а до нього хтось прийшов, автомобіль перемикається на зв’язок із домофоном. Датчик відбитків пальців в автомобілі дозволяє водієві відкрити вхідні двері та впустити, наприклад, кур’єра до відокремленого тамбуру будинку, а також підтвердити доставку. Ці функції можна використовувати тільки у режимі автоматичного водіння.

Діставшись додому, автомобіль підключається до домашньої системи безпеки, що дозволяє водієві перед в’їздом переглянути відеозаписи із зовнішньої камери будинку. Також за допомогою вбудованих камер автомобіля можна оглядати області, розташовані ззаду і збоку. Це дозволяє виявити потенційних грабіжників, які можуть ховатися за автомобілем із метою проникнення до будинку. Така функція має найбільший попит у країнах із неблагополучною криміногенною ситуацією, де безпека відіграє важливу роль. Коли всі пасажири виходять з автомобіля, він самостійно паркується у гаражі й готовий до наступної поїздки.

Створений спільно із розробником прототипів EDAG, демонстраційний автомобіль на конференції re:publica 2016 мав зовнішню обшивку із легких модулів, виконаних на 3D-принтері.