Як часто потрібно чистити кондиціонер в авто

Як часто чистити кондиціонер в авто і навіщо це потрібно?

Пил, пилок, спори, дим і сажа, продукти стирання гальмівних колодок і шин, озон та інші гази, сполуки бензолу і сірки – список шкідливих для здоров’я і небезпечних речовин у повітрі, яким ми дихаємо.

Тому повітряна система постачання повітря салону повинна відповідати високим вимогам. Кожну годину через фільтр легкового автомобіля проходить до 100000 літрів забрудненого повітря, а у вантажівках – у п’ять разів більше.

Випарник – порушник гігієни фільтра
Система кондиціонера авто

Система кондиціонера авто

На практиці повітряний фільтр салону має своєрідного противника, силами якого можна нехтувати – йдеться про випарнику в кліматичній установці, який охолоджує повітря в салоні. На його щільно розташованих ребрах охолодження конденсується волога з навколишнього повітря. Сам по собі конденсат не представляє ніякої небезпеки, але якщо в автомобілі буде використовуватися неякісний або старий забитий фільтр, то мікробне навантаження збільшиться, що дуже швидко призведе до утворення цвілевих грибів. На вологій поверхні випарника цвілеві гриби з’єднуються з іншими мікроорганізмами, утворюючи відкладення з живих організмів. Поява таких непрошених гостей стає помітним по неприємному запаху, що поступає в салон з вентиляційної решітки. Подразнення в очах і носі теж може бути ознакою засмічення системи вентиляції салону мікроорганізмами.

Кондиціонер є пристроєм, якому потрібні обов’язкові профілактичні процедури, в число яких входить і регулярне очищення. Якщо порушувати правила експлуатації і не чистити кліматичне обладнання, це спричинить за собою швидшкий його знос, посилене енергоспоживання. Це також може призвести до різних несправностей і може викликати погіршення здоров’я його власників. Кондиціонер сприяє очищенню повітря від пилових і бактеріальних забруднень лише до того моменту, поки він сам не забрудниться. Одночасно з накопиченням шкідливих речовин цей засіб охолодження починає виділяти їх в салон авто, що може викликати захворювання дихальних шляхів.

Активоване вугілля в боротьбі з шкідливими домішками
Чистий і забруднений фільтр салона авто

Чистий і забруднений фільтр салона авто

Найнадійнішим засобом проти потрапляння шкідливих речовин у салон автомобіля, як і колись, є регулярна заміна повітряного фільтра.

При фільтрації та адсорбції отруйних речовин протікають реакції окислення, які призводять до поступового зносу прошарку з активованого вугілля всередині фільтра. Після цього фільтр виробив свій ресурс і підлягає заміні. Поява неприємних запахів з решітки системи вентиляції – це однозначний сигнал необхідності такої заміни в терміновому порядку. Потім слід провести очищення всієї забрудненої периферії, на якій утворилися відкладення з мікроорганізмів, особливо, випарника. Затягування з виконанням цієї процедури загрожує новою небезпекою – необхідністю повної заміни випарника, що пов’язане з додатковою витратою грошей.

Що ж порадити автомібілсту, щоб кондиціонер в його машині довго залишався чистим?

Надійний захист забезпечує тільки добровільна, більш часта заміна повітряного фільтра салону, в ідеальному випадку два рази на рік.

Навесні – щоб видалити забруднення, що накопичилися у фільтрі в холодну пору року. Так кондиціонер зможе «зітхнути на повні груди» і ефективніше працювати влітку.

Восени – для видалення пилка і шкідливих речовин, зібраних протягом усього літа. Це дозволить взимку працювати системі підігріву салону на повну потужність і швидше впоратися з запітнілими вікнами.

Провести професійну чистку та обслуговування системи кондиціонування авто ви можете на Бош Авто Сервіс “112 Україна”.

На додаток до цього можна дати водієві кілька практичних порад:

«Правило двадцяти секунд». Якщо автомобіль стоїть на сонці, спочатку слід відкрити всі вікна, щоб охолодити розжарений салон. Тільки після цього включити кондиціонер і зачинити вікна. Це економить енергію, береже кондиціонер і скорочує час досягнення оптимальної температури в салоні.

«Правило восьми градусів». На кондиціонері слід встановлювати температуру, яка макс. на 8°C нижча, ніж температура навколишнього повітря. Тобто, якщо температура навколишнього повітря становить 30°C, то температура в салоні при роботі кондиціонера не повинна бути нижче 22°C.

«Правило десяти хвилин». Якщо до мети залишилося всього десять хвилин їзди, то кондиціонер слід вимкнути і включити систему вентиляції в режим обдування. Так можна запобігти не тільки термошоку при виході з автомобіля, але і дати час висохнути конденсату на поверхні випарника і в повітроводах. Це позбавляє цвілеві гриби, бактерії і дріжджові гриби повітря і значно загальмовує їх розростання.

«Правило двох років». Кожні два роки необхідно проводити сервісне обслуговування кондиціонера. Тільки так можна забезпечити наявність необхідної кількості холодоагенту і масла в контурі охолодження, а це є основною передумовою для максимальної потужності охолодження повітря і довгої експлуатації компресора кондиціонера.