Що таке «вік» шини: як його визначити і яку гуму можна вважати «свіжою»

Коли мова йде про шини, в основному звертають увагу на їх технічні характеристики і вартість. Разом з тим, як і у будь-якого іншого продукту, крім фізичних характеристик і ціни, у шин є ще і термін придатності.

Щоб правильно судити про цей показник, потрібно враховувати не тільки останні чотири цифри DOT-коду. Велике значення в даному питанні має своєчасне обслуговування шини в ході експлуатації, а також те, якими шляхами їй доводиться їздити і які погодні умови долати. Не менш важливо і те, де і як зберігалася шина до придбання. Розглянемо по порядку кожен з цих пунктів.

Паспортні дані

Відправною точкою життєвого циклу шини є останні чотири цифри спеціального 12-значного коду на боковині. Поглянувши на них, можна дізнатися тиждень і рік, коли шина зійшла з конвеєра. Ці відомості, безумовно, потрібні, коли приймається рішення про покупку нових шин.

Разом з тим слід розуміти, що немає необхідності жорстко прив’язувати дату випуску шини до поточного моменту, адже це не швидкопсувний товар, як продукти харчування і на відміну від модного одягу він не втратить актуальності через сезон. В якості орієнтира буде корисна наступна інформація:

За рекомендацією Nokian Tyres, що не суперечить рекомендаціям Європейської Асоціація виробників шин і каучуку, максимальний вік шини становить 10 років з моменту виробництва, максимальний експлуатаційний – майже наполовину менше, 6 років.

«Слід також зауважити, що за умови зберігання відповідно до рекомендацій виробника, шини, випущені не більше 3 років тому вважаються новими і не поступаються за характеристиками випущеним в поточному році, – коментує Олександр Снісар, менеджер систем якості Nokian Tyres Україна. – Тобто шини однієї моделі, випущені, наприклад, в 2014 і 2017 році, мають абсолютно однакові характеристики ».

Обслуговування – персональна зона відповідальності

Цей пункт набуває принципового значення з початком експлуатації, коли запускається процес реального «старіння» шини. І тут ситуація повністю в руках водія. Він або контролює її – і отримує більше років і кілометрів безпечного водіння з конкретним комплектом шин. Або пускає на самоплив – і тоді навіть самі передові технології не додадуть шинам пробігу.

За допомогою регулярного обслуговування можна істотно продовжити термін служби шин. Для цього мінімум раз на місяць слід перевіряти рівень тиску в шинах, відстежувати залишкову глибину протектора і періодично контролювати розвал/сходження. Також кожні 8000 км бажано здійснювати ротацію шин передньої і задньої осі. Знос шин при цьому буде більш рівномірним, і вони прослужать довше.

Дорожній стрес і випробування погодою

На жаль, до сих пір дороги не стали нашим національним надбанням, та й різкі перепади погоди аж ніяк не сприяють довгому і безтурботному «життю» шини. Ці два фактори серйозно впливають на тривалість терміну, протягом якого шини «будуть придатні до вжитку». Змінити їх не можна, а ось пристосуватися можна. Безпрограшний варіант – надійні шини, розроблені з урахуванням специфіки водіння в регіоні і спокійна манера водіння. З останньою меншим буде не тільки навантаження на шини, але і ймовірність потрапити в неприємну ситуацію з ризиком пошкодження авто.

Термін придатності шин – умовна межа, а не жорсткі рамки

Все сказане вище потребує поправку на такий фактор, як складування продукції до продажу. Адже від цих неочевидних і часто невідомих для покупців обставин безпосередньо залежить те, як надалі буде вести себе шина на дорозі. Так, шини, що зберігаються на відкритому майданчику, під дощем і сонцем, навряд чи надовго збережуть свої властивості в первозданному вигляді. У зв’язку з цим рекомендується купувати шини виключно у перевірених постачальників.

Джерело