Поки не було Leaf: невідомі електромобілі Nissan

Nissan Leaf зараз відомий всім українським автолюбителям – як не крути, а це найпопулярніший електромобіль в нашій країні, навіть таксисти на ньому їздять. Але мало хто знає, який великий шлях пройшла компанія Nissan, щоб стати одним з найбільших виробників “електричок”.

На дворі 1947 й рік, Японія в руїнах після Другої світової. Очевидно, що у збіднілій країни, яка до того ж не має своїх запасів нафти серйозні проблеми з бензином.

Керівництво держави дає завдання своїм найкращим інженерам – створити автомобіль на електротязі. Відгукнулися в компанії Tokyo Electric Cars, яка згодом стала частиною Nissan.

 

Tama Electric Car

У підсумку вийшло щось, що ви можна бачити на зображенні вище. Називалася машинка Tama Electric Car. Автомобілі пішли в серію і випускалися кілька років – поки проблеми з паливом не були вирішені. Характеристики таких транспортних засобів не вражають: “максималка” – близько 35 км/год, запас ходу – майже 100 км. Що цікаво, була передбачена система швидкої заміни батареї, яка була свинцевою. Багато таких “апаратів” використовувалися в таксі, а версія з кузовом пікап доставляла товари в магазини.

Потім до теми електромобілів повернулися лише через близько 20 років. На Токійському автосалоні 1970 був представлений концепт маленького міського електромобіля – Nissan 315X.

Потім знову були роки забуття електротеми. А може накопичення сил і багажу технологій. І ось, в 1985 році з’явився новий електро-концепт, який називався дуже нехитро – EV. Це був прогулянковий автомобільчик з невеликим запасом ходу (60 км) і “черепашачою” максмальною швидкістю (16 км/год). Кілька таких були випущені і використовувалися на підприємствах компанії як транспорт для перевезення VIP-гостей по території.

Наступною віхою в електричної історії Nissan став 1991 рік – тоді компанія представила аж 3 електромобіля! Перший – продовження теми EV 85-го – EV Resort. Судячи з назви легко зрозуміти, що машина розроблена для перевезення туристів на курортах, чим вона і займалася. Близько 40 випущених екземплярів працювали на благо відпочиваючих.

Наступний екземпляр – парадний кабріолет President EV. Він призначався для урочистих заходів, а також перевезення зірок і національних героїв. Наприклад чемпіонів з сумо (про таке призначення заявляв сам Nissan). Машина могла проїхати близько сотні кілометрів з максимальною швидкістю до 40 км/год – для парадного авто більше і не треба. А плавний розгін і безшумна робота роблять President EV ідеальним для таких завдань.

Також в 91-му на Токійському автосалоні показали такий ось цікавий концепт з дуже незвичайними формами, продиктованими аеродинамікою.

У 1996 році з’явився перший електромобіль в новітній історії компанії, що всерйоз претендував стати звичайним автомобілем на кожен день – Prairie Joy EV. Це був перший в світі електромобіль з літій-іонними батареями. Випустили і продали близько 30 екземпярів. Один з них став справжнім героєм – автомобіль трудився в команді Японської Національної Групи Дослідження Північного Полюса, яка працювала на станції в Ню-Алесунді, Норвегія. В таких умовах машина прожила цілих 6 років.

З кожним роком електромобільні майбутнє ставало все ближче. У 1997-му компанія представила, а в 2000-му вивела на ринок модель Hypermini EV. Двомісний міський автомобільчик міг проїхати до 115 км на одній зарядці і розвивав швидкість до 100 км/год. Вельми непогано!
Потім надійшла низка концептів і прототипів. Нові розробки японський автогігант представляв практично щороку, ми ж вибрали найцікавіші з них.
Чим продовжилася електромобільні історія знають всі – в 2010-му вийшов Nissan Leaf – один з наймасовіших і доступних електромобілів по всьому світу. У 2017 році запустили друге покоління бестселера (поки тільки  Японія, США і Канада побачать новинку вже на початку 2018 року).

Nissan Leaf 2018

Джерело