Геометрія коліс

На стан і довговічність шин істотно впливають кути установки коліс – конструктивні параметри підвіски автомобіля, що визначають положення коліс в режимі прямолінійного руху і в поворотах.

Відхилення кутів установки коліс від нормативних значень може стати причиною нестійкого руху автомобіля (мимовільне відведення від прямолінійного напряму, “рискання”), нерівномірного і передчасного зносу шин і деталей підвіски, а також підвищеної витрати палива.

Вартість регулювання геометрії коліс  – від 165 грн.

Що таке розвал-сходження?

Слова розвал і сходження завжди згадуються разом, але по факту мають різний зміст. Вони позначають операції з регулювання та настроювання підвіски автомобіля, суть яких полягає в установці правильних кутів осей керованих коліс машини.

Якщо подивитися спереду на автомобіль, на якому були виставлені кути розвалу, то колеса на передній осі, будуть відхилені назовні на кут до 2 градусів від вертикалі. Якщо поставити колеса паралельно, то кермо буде повертати значно складніше. Цей ефект добре помітний на машинах без підсилювача керма. Кути розвалу для правого і лівого колеса повинні бути як можна ближче за значенням, інакше автомобіль буде відводити убік при русі.

регулювання розвалу коліс

Кути розвалу для правого і лівого колеса повинні бути як можна ближче за значенням, інакше автомобіль буде відводити убік при русі.

Сходження – це те ж саме, тільки якщо дивитися зверху. Передні колеса автомобіля, який побував на стенді, будуть дивитися передніми крайками всередину.

Чому так важливо виконувати регулювання розвал-сходження коліс?

По-перше, щоб поліпшити курсову стійкість, щоб машину не вело в бік (відпустіть кермо на рівній дорозі і ви зрозумієте про що мова). По-друге, для більш легкого керування машиною, збільшення маневреності, зменшення схильності до заметів. І, по-третє, щоб автомобіль «не жер гуму».

Підтримуючи налаштування, зазначені заводом-виробником, ви робите свою машину безпечніше і зручніше в управлінні. Слабка або неточна реакція на рух керма, туге управління можуть бути викликані розцентровкою. Належним чином відрегульований розвал-сходження може заощадити ваші гроші!

Розцентровка значно посилює знос шин, збільшує витрату палива і надзвичайно прискорює знос інших вузлів підвіски. Приміром, якщо кути встановлені неправильно, то за місяць можна «вбити» абсолютно нову гуму, тому що із-за тертя вона буде сильно стиратися в одному місці.
Періодичність регулювання сходження-розвалу:

Зазвичай для вітчизняних машин інтервал складає 10 000-15 000 км, для іномарок до 30 000 км. Регулювання сходження-розвалу як частина звичайного щорічного техобслуговування значно подовжує термін служби гуми і деталей підвіски, зберігаючи ваші гроші!

Позапланове регулювання геометрії коліс  варто зробити:
  • Якщо ви «піймали» на дорозі велику яму і зам’яли колісний диск
  • Після ремонту ходової частини (наприклад, заміни наконечників кермових тяг, важелів підвіски, сайлент-блоків)
  • При зміні кліренсу машини (наприклад, встановлення вставок, укорочених пружин)
  • Якщо машину стало вести в бік
  • При сильному зносі нової гуми
  • Коли кермо погано повертається в потрібне положення при виході з поворотів
Що ми робимо, коли виконуємо регулювання сходження-розвалу:
  • Перевіряємо вузли підвіски на знос
  • Регулюємо кут нахилу осі повороту і розвал коліс, якщо обумовлено виробником
  • Регулюємо сходження
  • Центруємо рульове колесо при регулюванні сходження
  • При регулюванні всіх чотирьох коліс ми робимо все вищезгадане плюс розвал коліс задньої осі та їх сходження по специфікаціях виробника

Всі операції проводяться спеціалістами на сучасному стенді компанії BOSCH – провідного світового постачальника запчастин на конвеєри автовиробників