5_1

Мережеві можливості автомобілів 2025

Результати дослідження Bosch: використання Інтернет-технологій в автомобілях збільшить безпеку дорожнього руху та економитиме час водіїв

  • Прогноз розвитку автомобільних технологій до 2025 року демонструє переваги застосування Інтернет-підключення та системам допомоги водієві
  • 260 тис. нещасних випадків, яких вдалося уникнути; скорочення викидів СО2 майже на 400 тис. тон; значна економія часу для водіїв
  • Понад 4,3 млрд євро економії матеріальних витрат
  • На 350 тис. менше травм внаслідок дорожньо-транспортних пригод

Будь-який водій стикався із неприємною ситуацією, коли після приємної поїздки швидкісною автострадою за черговим поворотом очікує виснажливий затор. Або ж по приїзду до місця призначення доводиться витрачати час на пошуки вільного місця для паркування біля будинку або офісу. В наші дні такі неприємні моменти – частина повсякденного життя людини за кермом. Тим часом, вже у найближче десятиліття водії отримають нові можливості. Розвиток систем автоматизованого водіння досягне такого рівня, що людина за кермом почуватиметься спокійно у будь-якій ситуації. Під час руху автотрасою автомобілі відправлятимуть учасникам руху, що прямують позаду них, попередження про необхідність знизити швидкість; автомашина завчасно скидатиме газ, отримавши сповіщення про потенційно небезпечні ситуації. В кінці шляху навігатор направить водія на вільне місце для паркування. Більше того, транспортні засоби зможуть паркуватися без участі водія. Із впровадженням Інтернет-технологій для автомобілів все це із розряду наукової фантастики стане реальністю.

У дослідженні «Connected Car Effect 2025» (з англ. «Автомобілі з мережевими можливостями 2025»), проведеному Bosch у партнерстві з консалтинговою компанією Prognos, тенденції розвитку інтеграції автомобілів до мережі розглядаються для транспортної мережі США, Німеччини і найбільших міст Китаю. Згідно з результатами дослідження, системи безпеки автомобілів і хмарні технології допоможуть запобігти близько 260 тис. фактів травматизму в результаті нещасних випадків на дорогах, зменшити викиди СО2 на 390 тис. тон і заощадити водіям багато годин вільного часу. «Автомобілі майбутнього, інтегровані до мережі, рідше потраплятимуть в аварії, витрачатимуть менше палива, а водії зазнають менше стресу», – повідомив доктор Дірк Хоайзель, член ради директорів Bosch, підсумувавши результати модельних розрахунків.

Сучасні системи допомоги та безпеки перетворяться на джерела даних

«Головними дійовими особами мережевої революції в автомобілебудуванні стануть вже існуючі системи комфорту і допомоги водієві», – продовжує доктор Хоайзель. Згідно з результатами модельних розрахунків, до 2025 року близько 90% всіх транспортних засобів у трьох країнах, розглянутих у дослідженні, будуть оснащені електронною системою курсової стійкості (ESP). Системи автоматичного екстреного гальмування і попередження про ненавмисний перетин дорожньої розмітки будуть встановлені більш ніж на 40% автомобілів. Мережеві можливості стануть доступні більшості автівок: до 2025 року функції смартфона з’являться приблизно у кожній другій інформаційно-розважальній системі.

Збільшення кількості систем і автомобілів із підключенням до мережі відкриє нові можливості для учасників дорожнього руху. Датчики системи ESP стануть джерелом даних про небезпечні ділянки з ожеледицею на маршруті; камери збиратимуть дані про обмеження швидкості та ділянки із поганою видимістю через туман. Широке поширення отримають Інтернет-рішення пошуку вільного місця для паркування. Функції інформування в режимі реального часу відслідковуватимуть параметри руху автомобіля та попереджатимуть водія про виїзд на смугу для зустрічного руху.

Результати дослідження «Автомобілі з мережевими можливостями 2025»

«Результати нашого дослідження свідчать про те, що інтеграція автомобілів до мережі суттєво впливатиме на кожного водія у 2025 році», – зазначає доктор Хоайзель. У рамках дослідження Bosch і Prognos зробили модельні розрахунки для США, Китаю і Німеччини. Основні висновки такі:

  • Щорічна кількість ДТП, що призводять до травмування, у трьох країнах зменшиться на 260 тисяч (у США – на 210 тисяч, у Китаї – на 20 тисяч, у Німеччині – на 30 тисяч). Стільки ДТП відбувається що два роки у Берліні, столиці Німеччини.
  • Кількість постраждалих у ДТП зменшиться на 350 тисяч осіб (на 290 тисяч у США, 25 тисяч – у Китаї та 37 тисяч – у Німеччині). Для порівняння: це 12 років без травмування у ДТП у Лос-Анджелесі.
  • В результаті дії інтегрованих до мережі систем допомоги водієві буде врятовано близько 11 тис. життів, із них 4 тис. у США, 7 тис. у Китаї та 300 у Німеччині.
  • Виплати з компенсації матеріального збитку скоротяться на 4,3 млрд євро (3,6 млрд євро у США, 380 млн – у Китаї та 450 млн – у Німеччині). Це майже вдвічі більше суми, витраченої урядом Китаю 2016 року в рамках програми поліпшення якості повітря у Пекіні. Скорочення виплат дозволить страховим компаніям заощадити значні кошти, фактично це означає зниження витрат на страхування для кожного власника автомобіля.
  • Завдяки інтеграції автомобілів до мережі викиди СО2 знизяться майже на 400 тисяч тон – приблизно стільки вуглекислого газу поглинають ліси національного парку Шварцвальд у Німеччині протягом трьох років. Концепти муніципальних стоянок й активне управління місцями для паркування дозволять скоротити пройдену автомобілями відстань приблизно на 380 млн км. Водночас розвиток технологій автоматизованого водіння дозволить додатково зекономити паливо.
  • Інтернет-рішення з пошуку місць для паркування у США, Китаї та Німеччині дозволять заощадити близько 70 млн годин за кермом. Для порівняння: це робочий час приблизно 40 тис. працівників протягом року.
  • До 31 години вільного часу отримають водії, що здійснюють тривалі поїздки (в середньому, у США водії витрачають до 43 годин на рік на рух автомагістралями, в Китаї – до 26 годин і в Німеччині – до 39,5 годин). Розвиток технологій автоматизованого водіння й інтеграція автомобілів до мережі дозволять використовувати до 80% часу, проведеного за кермом, для інших занять: читання, роботи з електронною поштою, телефонних і відеоконференцій, перегляду фільмів. Активні водії, що проїжджають близько 40 тис. км на рік, отримають до 95 годин вільного часу під час поїздок.

Bosch активно розвиває мережеві можливості автомобілів

Навряд чи є інша компанія, що так само, як Bosch, прагне до розвитку мережевих можливостей транспортних засобів. Компанія розробляє рішення для інтеграції автомобілів до мережі, необхідні датчики та хмарні технології. В активі Bosch з’являються численні нові рішення, засновані на засобах інтуїтивно зрозумілого зображення та концепціях загального використання даних.

Методика досліджень

У ході дослідження Bosch і Prognos вивчили загалом 11 сучасних технологій, розроблених для легкових автомобілів, і оцінили їх вплив на дорожній рух 2025 року в США, Німеччині та великих містах Китаю. «Під час розрахунків ми моделювали темпи інтеграції нових технологій до оснащення легкових автомобілів», – пояснює експерт із транспортних систем Prognos Стефан Крітцінгер. Модель заснована на міжнародних статистичних даних про кількість транспортних засобів, дорожньо-транспортних пригод, на результатах поточних досліджень і прогнозах Bosch і Prognos.

З 1959 року Prognos проводить різноманітні дослідження та надає консультаційні послуги з питань планованого розвитку, в тому числі для політиків, бізнесменів і громадських діячів. Виходячи з результатів аналізу і обґрунтованих прогнозів, експерти у Базелі, Берліні, Бремені, Брюсселі, Дюссельдорфі, Фрайбурзі, Мюнхені та Штутгарті розробляють практичні рішення та стратегії розвитку для приватних компаній, державних служб і міжнародних організацій.