04_zf_aftermarket_chassis_check

Чому необхідно регулярно перевіряти підвіску авто. Рекомендації експертів 

Деталі підвіски працюють непомітно для водія, тому часто їх знос можна виявити тільки при огляді на станції техобслуговування. При цьому іноді навіть незначні дефекти можуть спровокувати небезпечні ситуації, тому що знос деталей підвіски призводить до зниження рівня безпеки транспортного засобу. Фахівці ZF Services рекомендують регулярно перевіряти підвіску. Якщо при огляді виявляються які-небудь відхилення від норми, необхідно вказати на них власнику транспортного засобу і діяти без зволікань.

Порушення керованості і незвичайні шуми часто вказують на несправність підвіски, але не обов’язково йдеться про дефект амортизаторів. Інші компоненти підвіски, включаючи шарніри рульових тяг або опори амортизаторів, також схильні до природного зносу. Оскільки зазначені компоненти не видно при візуальному огляді, їх знос можна визначити тільки при демонтажі.

Опора амортизаційної стійки – це важлива частина підвіски переднього моста, що з’єднує кузов з ходовою частиною автомобіля. На відміну від опор заднього моста, опора амортизатора повинна вільно обертатися і забезпечувати підрулювання і обертальні рухи амортизаційної стійки. Для цього в серійних автомобілях використовується гумометалева опора, в центрі якої встановлений підшипник. Метал забезпечує необхідну міцність, гума – необхідну еластичність, а підшипник – здатність до обертання.

zf_services_lemfoerder_spurstangenkopf

Хрускіт вказує на наявність дефекту
Якщо природний знос опори амортизатора перевищує допустимі межі, то це може привести до погіршення керованості. При проходженні поворотів автомобіль не буде надійно триматися на дорозі. Якщо чути хрускіт, значить, прийшов час ретельної перевірки. Досвідчені автомеханіки знають, що для демонтажу деталей підвіски потрібно цілий ряд операцій. Залежно від типу транспортного засобу може, наприклад, виникнути необхідність зняти амортизаційну стійку, від’єднати стабілізатор, а також роз’єднати амортизатор і поворотний кулак. У разі дефекту опори амортизаційної стійки для її заміни треба демонтувати амортизатор. Але ці трудовитрати окупляться, так як після усунення дефекту водій знову може комфортно і безпечно керувати автомобілем.

Кермові тяги також схильні до зносу. Кожна вибоїна на дорозі, кожен, здавалося б, незначний бічний поштовх при наїзді колесами на бордюр або при попаданні колеса в поглиблення на узбіччі впливають на стан наконечників рульових тяг. У підсумку це може викликати їх деформацію. Можливі наслідки цього дефекту – негативний вплив на геометрію осі, а також зниження керованості і стабільності руху автомобіля. Як і при зносі опор амортизаційних стійок, досвідчений автомеханік завжди помітить будь-які відхилення в стані рульових тяг або їх наконечників і це для нього сигнал до дії.

Можливість уникнути великих витрат на ремонт

Своєчасна заміна опор амортизаторів і наконечників рульових тяг підвищує безпеку і комфорт. Заміна цих деталей дозволяє уникнути набагато більших витрат на ремонт в майбутньому. Роботи по підвісці і рульовому управлінню зайняли верхню лінійку в звіті DAT (Deutsche Automobil Treuhand / Німецьке товариство оцінювачів автомобілів) за 2014 рік.

Джерело