Гальмівні шланги BOSCH

Безпека з гальмівними системами Bosch. Гальмівні шланги

  • Гальмівні шланги – найуразливіший елемент гальмівної системи
  • Необхідно здійснювати ретельну ревізію гальмівних шлангів не менше двох разів на рік
  • Планову заміну гальмівних шлангів необхідно проводити залежно від їхнього стану, або кожні 3-5 років

У масовій свідомості профілактика гальмівної системи асоціюється з заміною робочих компонентів: колодок, дисків, барабанів, напрямних та інших аксесуарів, залежно від конструкції системи. У той же час стану та якості гальмівних шлангів автовласники приділяють невиправдано мало уваги. Під час проведення планового техобслуговування на СТО ревізія стану гальмівних колодок також практично завжди входить до переліку операцій. Залежно від ступеня зносу, до рекомендацій додатково може увійти встановлення нових гальмівних дисків, заміна ущільнювачів гальмівних циліндрів, проте увагу гальмівним шлангах приділяється значно рідше.

Гальмівний шланг БошТим часом, гальмівні шланги піддаються у процесі експлуатації досить високим постійним навантаженням. У загальному, під час гальмування тиск у гідравлічній гальмівній системі зазвичай не перевищує 60 Бар. Для гальмування навантаженого автомобіля, що рухається зі швидкістю 100 км/год, потрібен тиск вже близько 100 Бар. А в момент екстреного гальмування значення можуть досягати 200-300 Бар. Тиск у електро-гідравлічних системах (SBC) варіюється у межах від 70 до 180 Бар. А отже, тиск у гальмівній системі в десятки разів перевищує тиск у шині. Як будь-які деталі гідравлічної системи, гальмівні шланги витримують досить великі навантаження. Тим не менше, багаторазове підвищення тиску для передачі зусилля, створеного головним гальмівним циліндром або модулятором тиску, у підсумку, призводить до втрати жорсткості стінок шланга, а у подальшій перспективі, до появи мікротріщин. Крім цього, під час роботи підвіски шланги піддаються постійним механічним навантаженням, а у зимовий час – ще й хімічному впливу, взаємодіючи з реагентами на дорозі. Пошкоджений шланг може бути причиною недостатнього гідравлічного тиску, що також негативно впливає на роботу електронних систем ABS та ESP, що встановлюються наразі на більшості сучасних автомобілів.

Через ці причини перевірку найуразливішої ланки гальмівної системи – шланга, необхідно обов’язково проводити на регулярній постійній основі. У технічному регламенті виробників рекомендація щодо термінів заміни гальмівних шлангів зазвичай становить кожні 3-5 років, або залежно від їх стану. При будь-яких дефектах вони повинні обов’язково замінюватися. Оперативно виявити несправності також допомагають стенди перевірки гальмівної системи.

Асортимент гальмівних шлангів Bosch

Протягом багатьох років Bosch є одним з провідних виробників гальмівних систем. Це дозволяє створювати гальмівні шланги, що відповідають вимогам різних гальмівних систем. У тісній співпраці з провідними автовиробниками компанія Bosch розробляє та випускає окремі компоненти і комплексні гальмівні системи. Вся продукція сертифікована і відповідає високим стандартам якості, що діють для первинної комплектації автомобілів. Для вторинних ринків країн Євросоюзу та СНД компанією Bosch сьогодні виробляється більше 1500 найменувань гальмівних шлангів. Асортимент постійно поповнюється з урахуванням змін у сучасному автопарку. Гальмівні шланги Bosch виробляються тільки з високоякісних матеріалів: багатошарової гуми та тканинного синтетичного обплетення.

Заміна гальмівних шлангів

Заміна гальмівного шланга – одна з операцій, від яких безпосередньо залежить безпека експлуатації автомобіля. Залежно від призначення (типу гальмівної системи) шланги розрізняються за діаметром, типом сполучення, за показниками граничного тиску. У деяких системах шланги можуть бути різними залежно від сторони встановлення; деякі мають індикатори, що вказують напрямок циркуляції рідини. Зустрічаються системи, у яких шланги зв’язують гідромодулятор і гальмівні трубки, у цьому випадку вкрай важливо не переплутати контури місцями. Через ці причини завжди рекомендується здійснювати перевірку і заміну шлангів почергово, щоб переконатися у правильному підключенні нових компонентів. Під час монтажу шлангів на різьбові з’єднання забороняється наносити будь-які мастила або герметики. Таким чином, момент затягування з’єднань, зазначений виробником, гарантуватиме правильну інсталяцію компонента у систему. Нанесення будь-яких захисних антикорозійних засобів можливе тільки після завершення встановлення компонентів системи.

Як і будь-яке інше обслуговування гальмівних систем, заміна шлангів безпосередньо пов’язана з безпекою транспортного засобу, тому повинна здійснюватися кваліфікованими фахівцями. Bosch рекомендує проводити обслуговування гальмівних систем на станціях мережі Бош Авто Сервіс. Вони володіють всім необхідним обладнанням для діагностики і заміни компонентів, а персонал навчений правильній роботі з гальмівними системами і користується технологіями ремонту, рекомендовані автовиробниками.

Тільки у випадку регулярної перевірки всіх компонентів гальмівної системи, кваліфікованого обслуговування та вибору надійних комплектуючих, можна бути на 100% впевненим у безпеці гальмівної системи автомобіля.

Матеріал підготовлений тренером Навчально-Консультаційного Центру Bosch Дмитром Жуковим.