attachment_0

Що таке сайлентблок і в яких випадках його потрібно міняти?

Сайлентблок забезпечує рухливість елементів підвіски відносно один одного і відсутність скрипу від тертя металевих деталей. Він складається з двох втулок між якими є гумова прокладка. Саме завдяки цій вставці гасяться коливання, які передаються від однієї деталі підвіски до іншої. Роль цієї деталі вкрай важлива: адже велика частина навантаження припадає саме на неї. Простіше кажучи, сайлентблок пом’якшує удари, які припадають на кузов і гасить коливання в підвісці.

Будова сайлентблока

kakije-otzyvy-o-poliurjetanovykh-sajljentblokakh-mozhno-uslyshatУ передній підвісці сайлентболки використовуються для з’єднання реактивних тяг з кузовом і важелями, а в задній підвісці – для кріплення штанги.

Пружна вставка між втулками сайлентбока буває гумовою або поліуретановою (синтетичний замінник гуми). Головна перевагу поліуретану у тому, що він міцніший і має більший спектр характеристик: наприклад, він менше схильний до старіння і впливу навколишнього середовища. Цей матеріал став активно використовуватися в автомобілебудуванні в 70-ті роки. Тоді інженери з автоспорту були одержимі ідеєю поліпшити підвіску і рульовий механізм. Так їм на допомогу прийшов поліуретан, що перевершував по якостях каучук.

Поліуретанові сайлентбоки мають ряд переваг перед гумовими

В процесі виготовлення втулок використовується поліуретан твердістю від 65 до 70 одиниць по Шору (метод визначення твердості матеріалів на висоті, на яку після удару відскакує спеціальний бойок, що вільно падає з певної висоти).

Поліуретанові сайлентбоки мають ряд переваг перед тими, у виготовленні яких використовується гума. По-перше, вони зберігають геометрію підвіски і контроль над управлінням, незалежно від того як експлуатується автомобіль. По-друге, оригінальні деталі повільніше зношуються. По-третє, підвіска стає більш стійкою до впливу різного роду рідин – від води і бензину до реагентів і кислот.

Зрозуміло, що поліуретанові сайлентблоки коштують дорожче тих, у складі яких є гума, однак міняти їх доведеться приблизно в чотири рази рідше.

Як часто потрібно міняти сайлентблоки

konstrukciya-sajlentblokaСайлентблоки в середньому служать до 100 тисяч кілометрів пробігу. Однак вітчизняні дороги, як відомо, не щадять автомобілі, тому українським автомобілістам експерти радять проводити огляд сайлентбоков в два рази частіше – кожні 50 тисяч кілометрів.

Важливо оцінювати сайлентбок за кількома критеріями: чи не тріснута гума, чи немає у неї відшарувань або помітних «бульбашок». Особливу увагу варто приділити люфту в сайлентблоках. Якщо в підвісці з’явилися стукоти, часто причиною їх появи зношені сайлентблоки, які призводять до появи люфтів. Якщо помічений хоча б один з перерахованих ознак зносу, сайлентбоки потрібно міняти. Краще всього звернутися до кваліфікованих спеціалістів, так як при їх заміні потрібно спеціальний інструмент для їх запресування і певна вправність.